Вы здесь

Як працює ЦНАП в умовах воєнного стану

Як працює ЦНАП в умовах воєнного стану

24 листопада у Павлограді відбувся брифінг для регіональних ЗМІ, на якому начальник ЦНАП – Ігор Ілющенко та начальник відділу реєстрації та обліку громадян Вікторія Гребенюк розповіли, як працює центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) в умовах воєнного стану.

Як повідомив Ігор Ілющенко, з 2021 року значно збільшилась кількість послуг у ЦНАП. На даний час це 276 послуг. Реєстрація і зняття місця проживання, реєстрація нерухомості, бізнесу - найпопулярніші послуги, які надаються через ЦНАП. 

Також він зазначив, що на початку війни було припинено надання цих послуг у зв’язку з тим, що всі державні реєстри були закриті. Але нещодавно доступ поновили до цих реєстрів і в нашому центрі поновлено надання послуг. 

Через ЦНАП м. Павлограда також впроваджено надання послуг в сфері будівництва, сім’ї і молоді, архітектури, містобудування. 

Керівник центру сподівається, що на черзі соціальні послуги - паспортні, реєстрація актів цивільного стану. «Але це плани після війни, тому що впровадження розширення адміністративних послуг передбачає за собою розширення приміщення, і збільшення кількості адміністраторів», - розповів Ігор Ілющенко.

Про компенсації 

Після впровадження у державі воєнного стану і збільшення кількості внутрішньо переміщених осіб, через  ЦНАП м. Павлограда було впроваджено таку послугу, як компенсація власникам житла комунальних послуг за осіб, які розміщенні в їхніх приміщеннях, будівлях, помешканнях. 

«Це, мабуть, у нашому центрі найбільш поширена послуга на даний час. Особливо після того, коли держава збільшила удвічі  надання  компенсації. Але разом з тим виникають і деякі непорозуміння з власниками житла з цього приводу. А саме за розмір компенсації та затримки. Люди нажаль не розуміють, що ЦНАП не володіє інформацією з приводу терміну виплат та розмірів компенсації. Тому що на адміністраторів покладений обов’язок лише на прийняття заяв, - повідомив начальник ЦНАП, - Також хочеться зазначити, щоб люди не забували з 1 по 5 число кожного місяця приходити до ЦНАП і подавати другу заяву, де саме зазначені банківські реквізити та кількість днів, які мешкали у них внутрішньо переміщені особи, за які їм буде надаватися компенсація».

«Ще однією з найпопулярніших послуг є витяг про місце реєстрації.  Іноді цей витяг вимагають деякі установи, банки, організації або на роботі. Або деякі люди бажають роздрукувати у паперовому вигляді, щоб лежав вдома. Хоча людям постійно пояснюємо, те що витяг є і в електронному у вигляді. Завдяки міністерству цифрової трансформації зараз можна отримати цей витяг через сайт Дія і через додаток Дія, лише за одну хвилину. Тому, всі бажаючі можуть спробувати», -  повідомив Ігор Ілющенко.

Про зміни у графіку роботи в ЦНАП

«Відбулися значні зміни у графіках роботі в ЦНАП відповідно до розпорядження міського голови і введення в країні воєнного стану та заходів, щодо економії електроенергії. З 1 листопада 2022 року діє новий графік роботи ЦНАП. Ми працюємо з понеділка по п’ятницю з 7.30 до 16.00, прийом ведемо з 8.30 до 15.30. Графік є на офіційному сайті Павлоградської міськраді.  Також графік опубліковано на нашій сторінці фейсбук ЦНАП м. Павлоград, де також публікується інформація стосовно важливих змін роботи центру», - зазначив начальник ЦНАП.

Про черги

Нажаль підчас тривоги ЦНАП, як інші державні послуги, не мають право працювати. «Електронної черги у нас не має, але плануємо. На даний час працює 10 адміністраторів. Завдяки міському голові Павлограда була оновлена техніка. Намагаємось швидко надавати послуги. Черги виникають з 1 по 5 число, коли звертаються власники житла за компенсацією», - розповів він.

Повний перелік послуг, які надає ЦНАП, можна отримати на офіційному сайті. На даний час поновлені практично всі послуги. «Центр адміністративних послуг намагається робити все можливе для того, щоб надавати весь спектр послуг, які передбачені», -  розповів Ігор Ілющенко.

Про реєстрацію місця проживання та зняття з місця проживання

«Найпопулярнішу послугу, яку ми надаємо - це реєстрація місця проживання та зняття з місця проживання, то «довідка про прописку». На теперішній час змінилося законодавство, прийнятий з грудня місяця минулого року новий закон про надання публічних електронних послуг з декларування та реєстрації місця проживання та прийнята постанова Кабінету Міністрів, деякі питання реєстрації та декларування місця проживання в Україні», - розповіла Вікторія Гребенюк, начальник відділу реєстрації та обліку громадян.

Вона також пояснила, що нажаль ця постанова вийшла вже після початку воєнних дій і їй не було приділено особо увагу тому, що з 24 лютого був закритий реєстр територіальної громади і півроку не проводили реєстрацію, зняття з реєстрації, місця проживання, не реєстрували немовлят, не реєстрували факт смерті, повністю було все закрито. 

«На теперішній час реєстри відкриті і ми працюємо відповідно до нового законодавства. Реєстрація і зняття з реєстрації місця проживання на теперішній час вже існує, все працює і буде працювати», - повідомила Вікторія Гребенюк.

Найчастіше питання - чому ви не ставити відмітку у паспорті? «У паспорті зразка 1994 року (синя книжечка)  ніяких відміток на теперішній час не ставиться», - відповіла начальник відділу реєстрації та обліку громадян. 

Витяг з реєстру територіальної громади

За заявою громадян, зараз видається витяг з реєстру територіальної громади. 

«Це те, що раніше вважалося додатком до пластикового ID-паспорта. На теперішній час законодавство цей додаток скасувало. Ніяких довідок про склад сім’ї та інше. Законодавством передбачено тільки витяг з реєстру територіальної громади», - повідомила Вікторія Гребенюк.

Витяг можна отримати, написавши заяву в ЦНАП або самостійно через портал Дію. Робиться це протягом однієї хвилини. Він формується в електронному вигляді. 

«Як ви знаєте, електроні документи мають юридичну силу, як і паперові. Тому, якщо потрібно, можна з телефона показати цей витяг і з людини не мають будь-що інше вимагати. Довідка про склад сім’ї, довідка про місце реєстрації - це витяг з реєстру територіальної громади і його можна зробити самостійно, витративши буквально декілька хвилин», - зазначила Вікторія Гребенюк.

«Реєстрацію з місця проживання робимо на другий день після подачі документів в ЦНАП. Наприклад, подали сьогодні документ люди на реєстрацію місця проживання і завтра це все буде зроблено. Відповідно діючого законодавства, реєстрація місця проживання вважається тоді, коли отримуємо від реєстру територіальної громади відомчої системи державної імміграційної служби підтвердження, що так така дія пройшла, дійсно все зареєстровано. Потім або людина сама формує витяг або ми йому роздруковуємо», - повідомила начальник відділу реєстрації та обліку громадян.

Про зняття з реєстрації місця проживання за заявою власника 

«Власник може звернутися до нас із заявою і зняти з реєстрації тих громадян, які у нього декілька років зареєстровані, але не мешкають. Єдине виключення під час воєнного стану власник не може зняти з реєстрації чоловіків віком від 18 до 60 років без дозволу воєнкомату. 

Що стосується дітей. Якщо за заявою власника знімається, один із батьків цієї дитини, то неповнолітня дитина також знімається з реєстрації за цією адресою. Це з’явилось з грудня у новому законодавстві. Раніше власники зверталися до суду, зараз це не потрібно робити» - повідомила Вікторія Гребенюк.

Також вона розповіла, що дитину можна задекларувати в електронному вигляді і людина може самостійно місце задекларувати через портал Дія. Тобто не треба нікуди звертатися, це все буде самостійно зроблено і на другий день у людини буде вже у електронному у вигляді на порталі Дія сформований витяг.

На теперішній час ще подається заява, якщо людина одночасно знімається з місця проживання з одного місця, а реєструється в іншому. Тоді людина звертається у ЦНАП, де вона буде реєструватися. Наприклад, якщо раніше людина мешкала в районі, тепер вирішила переїхати до міста Павлоград. Вона звертається до ЦНАП, пише тільки заяву на реєстрацію, далі все відбувається автоматично.

«Людина вказує у заяві попереднє місце проживання і ми уже у реєстрі територіальної громади знімаємо цю людину з попереднього місця проживання, надіславши повідомлення про зняття з реєстрації в іншу територіальну громаду, якщо це не Павлоград. Це також пришвидшує час процедури.  Основне - це зручність для людей і максимальна зрозумілість і доступність цієї послуги», - підсумувала Вікторія Гребенюк.

Оксана Борисова