Вы здесь

Юлія Тимошенко - лідер рейтингу кандидатів у президенти

Погіршення економічної ситуації в країні, зростання цін та тарифів і абсолютна неготовність влади міст України до опалювального сезону змушує, нарешті, наших громадян потрохи відволікатись від телевізора і починати адекватно оцінювати реальність. Проте... частина з них готова продовжувати вірити телевізору, якщо він показує «інше життя» в серіалі, зробленому в жанрі політичної сатири. Саме про це свідчать дані актуальних соціологічних досліджень цієї осені.

Про це заявляє експерт Центру аналізу економічної політики Юрій Гаврилечко.

Так, згідно з результатами спільного соціологічного дослідження, проведеного зусиллями трьох соціологічних компаній (КМІС, Центр Разумкова та Соціологічна група Рейтинг) лідером президентського рейтингу залишається Юлія Тимошенко. Вона з різницею майже у два рази випереджає найближчих своїх конкурентів і є лідером електоральних симпатій в усіх макрорегіонах країни, за винятком Донбасу.

Наразі Юлію Тимошенко у боротьбі за посаду президента готові підтримати 21 % тих, хто визначився з вибором та мають намір взяти участь у голосуванні. А ось друге місце в рейтингу посідає Володимир Зеленський. Його підтримують аж 11 %. Третє місце ділять Петро Порошенко (10 %) і Анатолій Гриценко (10 %), а далі йдуть Юрій Бойко (9 %), Олег Ляшко (8 %), Святослав Вакарчук (6 %) і Євген Мураєв (5 %). Рейтинг інших кандидатів – менше 5 %.

За результатами моделювання другого туру Юлія Тимошенко перемагає в усіх ймовірних електоральних парах. Зокрема, у чинного президента лідерка «Батьківщини» у 2 турі виборів виграє з результатом 29 % на 14 %. Натомість, Петро Порошенко програє усім можливим кандидатам на вихід у другий тур.

Водночас, «Батьківщина» є лідером рейтингу підтримки серед партій. За неї готові віддати свої голоси 22 % опитаних респондентів, які вже визначилися із своїм вибором. І в рейтингу партій «Слуга народу» Зеленського також посідає друге місце, набираючи 11 % голосів виборців. Впритул до неї йдуть «Громадянська позиція» (10 %), Опозиційний блок (9 %), БПП «Солідарність» (8 %), а далі – «Радикальна партія» (7 %) і партія «Наші» Євгена Мураєва (5 %).

«Дивлячись на такі результати душу гріє хіба що зростаюча адекватність людей в оцінці своїх мотивів голосувати за ту чи іншу політичну силу. Так, за даними дослідження, для майже половини (48 %) опитаних, головним чинником при виборі за кого віддати свої голоси є підтримка соціально-економічних ініціатив цієї політичної сили. І лише 18 % голосують, виходячи передусім із симпатій до її лідера, а 12 % – через ідеологічні принципи. Голосування через соціально-економічні ініціативи домінує серед виборців практично усіх рейтингових політичних сил. І це не дивно, бо 78 % опитаних вважають, що країна рухається у неправильному напрямку. Напрямок «неправильності руху» опитані так само визначили і досить раціонально визначили: на особистісному рівні головними проблемами респонденти вважають підвищення тарифів на комунальні послуги (59 %), низький рівень зарплат і пенсій (52 %) та підвищення цін на основні товари (42 %). А якщо перейти з рівня власного гаманця на загальнодержавний, то оцінки, фактично, залишаються тими ж:  найбільш актуальними на сьогодні для України загрози – це економічний занепад (59 %), масовий виїзд українців за кордон (59 %) та зубожіння населення (51 %)»,

- каже експерт.     

До речі, дві третини респондентів вважають, що Україна найбільше потребує економічних реформ. 43 % першочерговими вважають соціальні реформи, 37 % – антикорупційні. А 72 % виступають проти продажу земель сільськогосподарського призначення, і лише 13 % – підтримують започаткування ринку землі.

«Тобто, а ні постійна реклама продажу землі, як «панацеї» від всіх економічних негараздів, а ні просування президентської концепції «АрМоВір» (армія, мова, віра), притаманної для риторики політиків XIX сторіччя, не спрацьовують і не цікавлять переважну більшість українців. І це дуже добра новина. Хоча 14 листопада перший заступник голови фракції БПП Ігор Кононенко заявив, що безвіз, томос і армія не є передвиборчими лозунгами президента і якщо він офіційно оголосить про участь у президентських виборах, то є ще, чим привернути увагу виборців, але нічого іншого, наразі немає. Ну не вважати ж привертанням уваги пропозицію президента, в тому випадки, коли немає тепла в домівках через непостачання газу, «зірвати пломби та відкрутити газові вентилі»?

Підсумовуючи, можна зробити наступні висновки:

1. Безгрошів'я більшості населення зводить нанівець всі зусилля пропаганди, що рекламує «144 успішні реформи»;

2. Ті, хто голосував би «проти всіх», наразі віддають свою прихильність Зеленському;

3. Зростання підтримки Юлії Тимошенко та «Батьківщини» та їх двократний відрив від найближчих конкурентів є логічним наслідком наявності відповідей на виклики часу для України та плану виводу країни з кризи і розбудови її майбутнього;

4. Влада втратила підтримку навіть тих, хто завжди голосував за неї, побоюючись погіршення ситуації;

5. Чинний президент програє в другому турі не лише лідеру рейтингу – Юлії Тимошенко, а й взагалі будь-якому з конкурентів. Навіть тим, хто має меншу за нього персональну підтримку з боку виборців! Такої ситуації в новітній історії України ще не було.

Сподіваюсь, наступні соціологічні дослідження лише посилять тенденції, виявлені раніше»,

- підсумовує Юрій Гаврилечко.

ФОТО автора