У четвер, 9 листопада, у День української писемності та мови за традицією у міському Центрі української культури павлоградці долучилися до написання радіодиктанту національної єдності. В Україні та Павлограді ця акція проходить вже поспіль 17 років.
Цього дня за партами з ручками та аркушами паперу зібралися люди різного віку та професій: школярі й студенти, поети й журналісти, пенсіонери. Текст диктанту в ефірі «Українського радіо» читав доцент Київського університету ім. Б. Грінченка, автор підручників і посібників із української мови Олександр Авраменко. Цьогоріч диктант називався «Наші пісні» і був присвячений темі української пісні.
Серед охочих перевірити свою грамотність і долучитися до всеукраїнської акції на підтримку української мови була й павлоградка, історик-філолог Поліна Василівна Кір’ян.
«Я пишу диктант національної єдності вже всімнадцяте. Сьогоднішній диктант мені писати було надзвичайно легко, бо я дуже раділа з того, що він присвячений темі українських пісень. Думаю, цей диктант навчив людей по-іншому дивитися на наш національний фольклор. Було б добре, якби у наших школах зобов’язувати учнів, як у Японії, знати напам’ять 20 народних пісень. Колись дідусі й бабусі були джерелом усної народної творчості, телевізорів бо не було, і ми вчилися від них. А зараз нікому вже вчить, а шкільна програма в цьому ділі відстає. На мою думку, сьогоднішній диктант був найкращим за всі попередні 16 текстів»,
- поділилася враженнями жінка.
Вперше писала такий диктант учениця 9 класу школи № 9 Надія Дворнікова. За її словами, текст диктанту не був складним, тому вона очікує гарних результатів.
«Сподіваюся помилок не буде, ми ж старалися!»,
- сказала дівчина.
Після написання диктанту учасниками акції листки з ним були упаковані в конверт і відправлені поштою на адресу Національної радіокомпанії України.
Нагадаємо, що ті, хто напише диктант без помилок, будуть відзначені призами. Підбиття підсумків і урочистий фінал акції відбувається в грудні. Ведучі й автор у прямому ефірі «Українського радіо» розкажуть про кількість листів, географію, особливості тексту, найбільш поширені помилки.