Вы здесь

Повірка та ремонт лічильників. Що змінилося для споживачів та постачальників послуг (Інфографіка)

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України оприлюднило інфографіку з інформацією про те, як зміниться процес перевірки та ремонту лічильників, хто за це платитиме й відповідатиме.

«Сьогодні у кожного в квартирі стоять побутові лічильники споживання електроенергії, у багатьох – лічильники води та газу. І ми часто стикалися з обтяжливою процедурою повірки лічильників. Мало того, що нас рідко попереджають про проведення повірок, іноді ще й змушують самостійно возити лічильник на перевірку, та ще й вимагають за це гроші. Але з нового року ситуація змінилася. З 1 січня набув чинності Закон «Про метрологію та метрологічну діяльність». У Законі чітко прописані принципи відносин між постачальниками та споживачами послуг. Якщо перекласти з бюрократичної мови статтю 17 (Повірка засобів вимірювальної техніки або просто – перевірка лічильників на відповідність вимогам), то виявиться, що відтепер всі роботи з обслуговування лічильників повинні проводитися коштом постачальників послуг. Їх же турботою (а аж ніяк не мешканців) є і своєчасна повірка цих лічильників», – йдеться у повідомленні.

«Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб'єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки ... покладається на суб'єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. Періодична повірка проводиться за рахунок тарифів на електро-, тепло-, газо- і водопостачання», – ідеться в законі.

Виконавець послуг не пізніше ніж за місяць до настання терміну проведення періодичної повірки вимірювального обладнання або протягом 3-х робочих днів з дня отримання відомостей про необхідність його ремонту інформує про це споживача шляхом направлення повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення або іншим способом, що підтверджує отримання його споживачем. Споживач забезпечує в зазначений у повідомленні строк доступ представника виконавця засоби вимірювальної техніки.

Отже, для порівняння, що зміниться для постачальників послуг у 2016 році: раніше (у 2015 році) постачальник приходив до споживача, коли хотів та міг, тепер (у 2016 році) – зобов’язаний письмово за місяць повідомити про свій прихід; раніше – вимагав грошей за повірку та ремонт, тепер – здійснює повірку та ремонт за власний рахунок; раніше не гарантував якості робіт, тепер – зобов’язаний на час повірки або ремонту встановити тимчасовий прилад.

Для споживачів зміни наступні: раніше споживач мав підлаштовуватись під графік постачальника, тепер – може обрати зручний для нього час (письмово повідомити постачальника про незгоду із запропонованим часом); сплачував за повірку та ремонт, тепер - не витрачає власні кошти.